pátek 3. února 2017

Rychlá interpretace EKG křivky způsobem P-Q-3R

Je více způsobů, jak rychle a efektivně interpretovat EKG záznam. Sám jsem dlouho přemýšlel jak si postup zefektivnit a snadno zapamatovat. Vyzkoušel jsem různé postupy a přemýšlel jsem i o nějakém svém způsobu. Žádný se mi tak dobře neosvědčil jako P-Q-3R. Způsob pěti parametrů se mi zdá rychlý a snadno zapamatovatelný. Jednotlivé kroky představují vlny a kmity, jak jdou za sebou ve fyziologické křivce EKG.


P-Q-3R


Projděme jednotlivé kroky tohoto způsobu interpretace EKG:

P - ptejme se, jsou přítomné vlny P?
Q - pokládáme si otázku, jsou komorové komplexy QRS úzké, nebo široké?
R - první R, jaká je frekvence (Rate, nebo chcete li HR)
R - druhé R, je srdeční akce pravidelná (Regulovaná)?
R - třetí R, souvisí, (Related) předchází P vlna komplex QRS?

Žádné komentáře:

Okomentovat